beden psikoterapisi

Beden Psikoterapisi

Psikanalist Wilhelm Reich'ın çalışmalarından yola çıkan beden psikoterapisi (beden odaklı psikoterapi ve somatik psikoterapi olarak da bilinir), fiziksel bedeninizi terapi sürecine entegre eden belirli terapi tekniklerini tanımlar. Beden psikoterapisi kişinin bedeninin, duygularının, düşüncelerinin ve davranışlarının bütünleştirilmesine odaklanan terapötik bir yaklaşımdır. Terapötik süreçte beden ve zihnin birbirine bağlılığını vurgular. Beden psikoterapisinin temel özellikleri şunlardır:

Beden Farkındalığı

Beden psikoterapisi kişinin bedeninin farkındalığını geliştirmeye güçlü bir vurgu yapar. Bireylerin bedensel duyumsamalar, gerilimler ve duyguların fiziksel tezahürleriyle daha uyumlu olmalarına yardımcı olmayı içerir. Amaç, danışanların duygusal deneyimlerinde bedenin rolünü daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktır.

Zihin-Beden Bağlantısı

Beden psikoterapisi, beden ve zihin arasındaki çift yönlü ilişkiyi kabul eder. Duygusal ve psikolojik sorunların fiziksel belirtilerle ortaya çıkabileceğini ve bunun tersinin de geçerli olduğunu kabul eder. Terapistler, danışanların bedensel deneyimleri ile zihinsel ve duygusal durumları arasındaki bağlantıları keşfetmek ve ele almak için danışanlarla birlikte çalışır.

Bedenselleşmiş İfade

Bu yaklaşım, danışanları duygularını ve psikolojik sorunlarını bedenleri aracılığıyla ifade etmeye teşvik eder. Teknikler, bastırılmış duyguları keşfetmek ve serbest bırakmak ve duygusal iyileşmeyi kolaylaştırmak için hareket, duruş ve fiziksel jestleri içerebilir.

Terapötik İlişki

Beden psikoterapisinde terapötik ilişki çok önemlidir. Terapistler, danışanın vücut ipuçları ve ifadeleriyle aktif olarak ilgilenerek, danışanların duygularını ve travmalarını keşfetmeleri ve işlemeleri için güvenli ve destekleyici bir ortam sağlar. Terapötik ittifak, güven ve açık iletişim üzerine kurulu olup, derin sorunların çözmek için olanak tanır.

Bu özellikler beden ve zihnin bütünleşmesini, sözsüz iletişimin önemini ve duygusal iyileşmeyi ve öz farkındalığı kolaylaştırmak için fiziksel tekniklerin kullanımını vurgular. Beden psikoterapisi travma, kaygı, depresyon, beden imajı ve özsaygı ile ilgili sorunlar da dahil olmak üzere çok çeşitli sorunlara faydalı olabilir.

Bana Ulaşın

(Whats App Hattı)